אסטמה של העור אצל מבוגרים

23/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי
אייל בן 40, מוזיקאי

אייל פסנתרן ומתופף כ-20 שנה הגיע למרפאה כשהוא סובל מפריחות ביידים שיוצרות הפרעה תפקודית כשמנגן.
ניסה טיפולי משחות המכילות סטרואידים לתקופות ממושכות ללא הועיל ואף עם החמרה.

אייל טופל במשך מספר חודשים במרפאה בדיקור וצמחי מרפא שיעילים בהתמודדות עם מצבי דל׳קת עורית.
השיפור היה הדרגתי עד להחלמה מלאה והיעלמות הנגעים לאחר 6 חודשים.

זהו מקרה שמציג שיפור גדול באיכות החיים ובתפקוד של מוזיקאי שיידיו הן כלי עבודתו.

מישל בת 43 מצרפת
מישל סבלה במשך שנתיים מאקזמה בידיים שמלוות בהחמרה ונסיגה.

הטיפול בסטרואידים שקיבלה לא עוזר והמצב החריף עם הזמן.

מישׂל הגיעה למרפאה כשמצב הנגעים בידיים הינו מודלק, קיבלה צמחי מרפא, משחות טבעיות ותוספי מזון. שיפור לאחר 10 ימים.

ראיונות עם מטופלים שטופלו בהצלחה

בר בן 25,

אני סובל מאטופיק דרמטיטיס מגיל 6, זה תמיד היה חמור והייתי בהמון טיפולים אצל הרבה רופאים ברפואה הקונבציונלית וקיבלתי המון סוגים של משחות וסטרואידים. היו נותנים לי משחה שהייתה משפיעה לטווח של כמה שבועות לכמה חודשים היו תקופות יותר ופחות טובות עד שהגוף שלי התרגל למשחה מסוימת שהפסיקה להשפיע על מחלת העור אטופיק דרמטיטיס ואז הייתי עובר לרופא אחר שנתן טיפול אחר וכך לאורך המון שנים, תמיד היה לי את זה אף פעם לא עבר לי. חילופי עונות ומצבי לחץ מאוד משפיעים על מחלת העור אטופיק דרמטיטיס, זו הסיבה שהחלטתי לעבור לרפואה אלטרנטיבית, החלטתי שאני צריך למצוא כיוון אחר. הייתי במצב נפשי מאוד לא טוב, בתקופה קשה נפשית, המחלה מאוד החריפה וטופלתי בכמויות של אנטביוטיקה וכדורים ולא יכולתי יותר עם זה .

המליצו לי על אמיר קלי ואני ממש זוכר שמהרגע הראשון, הטיפול שלו מאוד עזר לי. באופן כללי האטופיק דרמטיטיס מאוד מאוזן אצלי ב3 שנים האחרונות אני כן מרגיש שהצלחתי להשתלט על המחלה ושאני מצליח לחיות בשלום, זה מאוד הפריע לי בחיים.

יש תקופות שהאטופיק דרמטיטיס יותר מתבטא ואני צריך יותר עזרה מאמיר ויש תקופות שהיא רגועה לטווח ארוך ואני שוכח ממנה. התחלנו בטיפול פעם בשבוע, בחודש הראשון הייתה הטבה משמעותית והעור השתפר בהדרגה, עם הזמן המינון של הצמחים והמשחות ירד.

הייתי חצי שנה בחו"ל ולא היה כמעט זכר לאטופיק דרמטיטיס, השתמשתי רק במשחות של אמיר . קבעתי תור אחרי 8 חודשים מאז הפעם האחרונה, כבר לא הייתי חייב, אך החלטתי להמשיך בכדי לתחזק את הטיפול, כדי לא לחזור אחורה.

היום אני מגיע למרפאה פעם בחודשיים / שלושה חודשים, אני מאוד סומך על הטיפול של אמיר במחלת העור אטופיק דרמטיטיס, אני הפנמתי שאטופיק דרמטיטיס זו מחלה לכל החיים ולא תעבור והבנתי שהטיפול של אמיר הכי הרבה עוזר לי ונותן לי בטחון שגם אם תהיה החרפה נצליח להשתלט על זה וזה יעבור. אני מודה לאמיר, שרק ימשיך כך.

ליאת בת 35,
סבלתי מחתך ברגל ימין ממש ארוך, עמוק ומכוער דיממתי עד זב דם, בבית שחי שלי היו כתמים אדומים סדקים ויובש קיצוני, מלווה בגרד מטורף, רציתי לקרוע את העור.

לדעתי זה היה קיים עוד מהילדות אבל הרופאים אמרו לי שזה אלרגיות ורגשיות, אף פעם לא אובחן והוגדר כאטופיק דרמטיטיס.
רק לפני 3 שנים הפנו את תשומת ליבי לפרופסור ברחובות, הוא הראשון שאבחן את זה כאטופיק דרמטיטיס הוא רשם לי סטרואידים ואנטיהיסטמינים כל יום, לא הסכמתי, רציתי למצוא דרך אלטרנטיבית ולא דרך סטרואידים וכימיכלים, ליטול כדור באופן קבוע כל בוקר לא מקובל עלי, אני בחורה צעירה.

מרפאה בעיסוק שעבדה איתי בגן ילדים סיפרה לי שבעלה מקבל מאמיר טיפול מוצלח למחלת עור נדירה.

אני בן אדם כזה שבודק, קראתי, ביררתי, ולפני שנה וחצי הגעתי לאמיר, שאלתי הרבה שאלות והוא הסביר לי לפרטי פרטים אודות המחלה והטיפול, הקשבתי לו והתרשמתי שהוא רציני.

הטיפול כלל צמחים דיקור תוספי תזונה אומגה שלוש ופרוביוטיקה, משחות, לגבי תזונה לא היה כל כך מה לשנות מאחר וממוצרי חלב נמנעתי כבר הרבה שנים קודם לכן.

במהלך 3 חודשים ראשונים הטיפול היה אחד לשבוע והמינון היה גדול ומהר מאוד ראיתי שיש תוצאות במיוחד ברגל זה הגיב די מהר ואז ירדנו לפעם בשלושה שבועות, אחרי חצי שנה פעם בחודשים והיום בפעם ב3 חודשים וללא צמחים.

באתי לאמיר עם חתך ברגל שהיום אני לא מצליחה למצוא אותו גם אם אני ממש מתאמצת, החתך נעלם ממש מהר, בבית שחי נשאר לי כתם אדום ממש קטן שלפני זה היה לי עור סדוק וחרוך שם.

אני מרגישה מאוד נוח עם אמיר, מאוד מרוצה מהטיפול. המרפאה בעיסוק שסיפרה לי על אמיר, הצילה לי את העור, הצילה אותי.

אסטמה של העור אצל מבוגרים​

אסטמה של העור הידועה בכינויה "אטופיק דרמטיטיס", הינה דלקת עור כרונית המתאפיינת בפריחה יבשה, אדומה המלווה בגרד עז ועלולה לגרום להפרעות בשינה ולפגיעה באיכות חייהם של הסובלים ממנה. במרבית המקרים מופיעה אצל תינוקות וילדים ועוברת בילדות, אך ישנם מקרים רבים בהם היא עקשנית וקשה יותר ונמשכת גם לחיים הבוגרים בצורתה הכרונית, ומתאפיינת ביובש קיצוני של העור אשר מחמיר בשינויי מזג אוויר או חשיפתו של הגוף לחומרים אלרגנים.

אטופיק דרמטיטיס (atopic dermatitis) הינה מחלת עור דלקתית אוטואימונית, המאופיינת על ידי עור יבש, אדום ורגיש לגירויים רבים. המחלה שכיחה ביותר בקרב תינוקות וילדים אך לרוב עוברת בתקופת הילדות, אצל אלו שהמחלה אינה עוברת בילדות היא הופכת להיות כרונית עם מעגל קסמים של גרד והתקפים חוזרים וקשים לרוב.

אסטמה של העור אצל מבוגרים מופיעה לסירוגין, תקופות של הטבה והחמרה ומושפעת ממתח נפשי. הטיפול באסתמה של העור למבוגרים כולל פורמולת צמחי מרפא ומשחות טבעיות בעלות פעילות אנטי דלקתית היעילה מאוד בהפחתת התהליך הדלקתי והגרד.
רפואת עור משלימה מצליחה במרבית המקרים הכרוניים לגרום לנסיגתה של המחלה ולהביא לשיפור משמעותי במצב העור.

אטופיק מבוגרים לרוב מופיע אצל אנשים שבמהלך חייהם סבלו מנטייה גבוהה יותר של עור רגיש ומגורה או מרקע תורשתי ממשפחת האלרגיות. המחלה עשויה להופיע בצורה כרונית לאורך זמן ממושך, בגלים של החמרה והטבה, ומקרים בהם המחלה מחריפה או מתפרצת לאחר טריגר נפשי.

מראה הנגעים והגרד הטורדני של האטופיק דרמטיטיס (atopic dermatitis) עלולים להשפיע על התפקוד היומיומי ועל ההערכה העצמית. כאן חשוב לציין שמחלות עקשניות וכרוניות כאלה דורשות זמן ממושך לטיפול וסבלנות הן מצד המטופל והן מצד המטפל.

 

תמונות לפני ואחרי הטיפול

מהו יתרונו של הטיפול הטבעי באטופיק דרמטיטיס?

במרפאתנו, שיטות הטיפול מפותחות באופן פרטני לכל מטופל, תוך ביצוע בדיקות ותשאול ממוקד לטובת התאמת הטיפול וההמלצות היעילות ביותר להקלה ושיפור משמעותי, גם במקרים הקשים ביותר.

טיפול ברפואת עור משלימה יעיל במיוחד למצבים בינוניים וקלים, אך ניתן לראות תוצאות טובות גם במקרים כרונים וקשים מאוד.
הטיפול משלב פורמולת צמחי מרפא ומשחות טבעיות בעלי פעילות אנטי דלקתית ומפחיתת גרד, דיקור למבוגרים (לתינוקות וילדים -טיפול דיקור לא חובה).
במקרים הכרונים, הטיפול הטבעי יביא להפחתת שימוש במשחות סטרואידיות בצורה ניכרת ותהליך הריפוי של העור יהיה יעיל ויחזיק  וישאיר את העור נקי ובריא לאורך זמן.

האם ניתן לטפל או להקל על האטופיק באמצעות שינויי תזונה והרגלי אכילה?

כן. שילוב של תזונה נכונה, הפתחת דברי המתיקה, המאכלים החריפים ומזונות הידועים בכמות האלרגנים המצויה בהם. פעילויות גופניות ושתיית נוזלים מרובים, יעזרו לגוף להתמודד עם המחלה ביתר קלות.

עצות שימושיות לטיפול טבעי יומיומי באטופיק דרמטיטיס:

העור האטופי נוטה לאבד לחות ובעקבות כך להפוך יבש, עבה ומתקלף, מצב המחייב הגנה תמידית ושמירה על רמת לחות קבועה. ניתן למצוא במוצרים: קרם א- דרמה, לה רוש פוזה- ליפיקאר בלאם, קרם יידים – אוונט, דרמקול, שמן בלנאום הרמל.

  • יש להשתמש במסנן קרינה עם מקדם הגנה של 15 ומעלה, השמש יכולה לגרום לגירוי יתר של העור.
  • לאחר שחייה בבריכה יש להישטף היטב בעזרת סבון היפואלרגני מאחר ובמי הבריכה יש כלור וכימיכלים העלולים לגרום לגירוי העור הרגיש.
  • אלרגיות למזון בעיקר בילדות, עלולות לתרום להחרפת הדלקת העורית, יש להוציא מזונות הידועים כאלרגנים מהתפריט היומי: סויה, ביצים, בוטנים, חלב, דבש, וכו’.
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL